سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ترفندهای آموزشی امیر

این نرم افزار ابزاری حیاطی برای سیستم شماست و میتوانید مطمئن باشید روزی به ان نیاز پیدا خواهید کرد.مهمترین کاری که این نرم افزار انجام میدهد تغییر اندازه درایوهای هارد شما بدون از دست دادن اطلاعات شماست.

بعد از نصب برنامه از شما میپرسد که ایا میخواهید فلاپی بوت پارتیشن مجیک را بسازید؟ بهتر است 2 فلاپی خالی داشته باشید و یکی بعد از دیگری امکان کار با بوت  را هم برای برای خود مهیا کنید.حال کار با پارتیشن مجیک را اغاز میکنیم.

وقتی برنامه را اجرا کردید در بالای صفحه با درایوهای هارد خود روبرو خواهید شد که مقدار فضای پر و خالی انها را به شما نشان میدهد.

برنامه به این صورت است که شما دستورهای لازم را میدهید و سپس با زدن دکمه Apply در گوشه سمت چپ پایین صفحه برنامه دستورها را یک به یک اجرا میکند.میتوانید هنگامی که دستوری را اشتباه دادید یا از دادن فرمانی پشیمان شدید  کنار دکمه Apply فرمان Undo را بزنید تا یک فرمان به عقب برگردید.حال فرض کنید این درایوهای هارد ماست.که 3 درایو C وD و E هستند.

فرض کنید ما از درایو C که چهار گیگ میباشد میخواهیم 1 گیگ به درایو D‌بدهیم.برای این کار روی C راست کلیک کرده و Resize / move را انتخاب میکنیم.

 

در پنجره ای که باز شده میتوانید موس را از قسمتی که نشان داده شده گرفته و به سمت وسط بکشید به این ترتیب معلوم میشودذ که از چه مفقدار فضا کم شود.میتوانید از طریق تایپ مقدار فضا به مگابایت در قسمتهای زیر انجام دهید که اگر میخواهید به درایو سمت راست بدهید باید Frsee Space After را تغییر دهید.هر 1000 مگابایت مساوی با یک گیگ میباشد.و برای دادن فضا به درایو سمت چپ هم Free Space Befor‌را تغییر دهید.بعد دکمه OK ربزنید.حال می بینید که  یک قسمت خالی در کنار درایو C به وجود امده.

 

حالا باید روی درایو D راست کلیک کنید .میبینید که مقدار یک گیگ فضا از سمت چپ میتوانید اضافه کنید.که به روشی که گفتیم میتوانید ان را به درایو D بچسبانید.این کار را به راحتی با کشیدن گوشه سمت چپ درایو به انتهای فضای خالی انجام دهید.حال دوباره دکمه OK را بزنید .به این ترتیب میبینید که فضا ی درایوها همانگونه که میخواهید تغییر کرده اند.میتوانید با کلیک روی دکمه Apply دستور دهید تغییرات انجام شوند.سیستم Restart شده و تغییرات انجام میشود.

   ساخت درایو جدید

همچنین میتوانید به همین روش یک از یک درایو یک فضا بگیرید.و فضایی که خالی شده به درایو بغلی ندهید بلکه روی درایوی که جدئا شده راست کلیک کنید و گزینه Create را بزنید.سپس نوع فرمت را نتخاب کرده و دکمه OK رابزنید تا درایو جدیدی بسازید.

برای این که یک درایو برای لینوکس بسازید باید درایو جدیدی که میسازید با فرمت ext2 یا ext3 یا Swap بسازید تا بتوانید روی ان لینوکس نصب کنید.


متن فوق توسط: هادی غلامی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

درباره خودم
ترفندهای آموزشی امیر
هادی غلامی
سخن مدیر وبلاگ: این وبلاگ یک وب سایت آموزشی بوده و فقط با هدف افزایش سطح آگاهی عزیزانی که طالب پیشرفت هستند در حال فعالیت است . امیدواریم تاکنون توانسته باشم رضایت شما را کسب کنم. آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه ی شما عزیزان را داریم . "دوستان عزیز نظر از یادتون نره"
لوگوی من
ترفندهای آموزشی امیر
اشتراک در خبرنامه