سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ترفندهای آموزشی امیر

ویندوز

آیا دوست داشتید به عنوان مثال آیکون Recycle Bin را از روی صفحه دسکتاپ حذف کنید و یا منوی All Programs را از منوی start بردارید و یا حتی برخی از آیکون های Control Panel را که به آنها احتیاجی ندارید از این بخش حذف کنید؟؟ Group Policy یک ویرایشگر بسیار قوی می باشد که در پس زمینه ویندوز xp فعالیت می کند و با استفاده از آن می توانید بسیاری از تغییراتی که در بالا ذکر شد را به راحتی انجام دهید.

 

برای دسترسی به این بخش در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و دکمه ok را کلیک کنید تا پنجره Group Policy باز شود ? حال فرض کنید می خواهیم منوی All Programs را ازمنوی Start حذف کنیم برای اینکار درسمت چپ پنجره Group Policy مسیر :

User Configuration Administrative Templates Start Menu and Taskbar

را پیدا کنید سپس با کلیک بروی گزینه Start Menu and Taskbar User گزینه هایی در سمت راست پنجره ظاهر می شود و در این گزینه ها عبارت Remove All Programs list from the Start menu را پیدا کنید و بروی آن کلیک راست کنید و گزینه Peroperties را انتخاب کنید و در صفحه جدید گزینه Enabled را انتخاب کنید و بروی دکمه ok کلیک کنید سپس یک بار کامپیوتر را Restart کنید تا تغییرات اعمال شود حال اگر به سراغ منوی Start بروید منوی All Programs از این منو حذف شده است . برای برگشت به حالت اول کافیست همان مسیر قبلی را طی کنید فقط بجای انتخاب گزینه Enable گزینه Not configurated را انتخاب کنید . شما براحتی می توانید با استفاده از این روش بسیاری از بخشهای دیگر منوی استارت را تغییر دهید . همچنین برای تغییرات Desktop متوانید با مراجعه به مسیر :

User Configuration Administrative Templates Desktop

 

 

و مشابه روش بالا تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید و در واقع در این بخش شما می توانید آیکون Recycle Bin را از روی صفحه دسکتاپ حذف کنید .

 

نکته بسیار مهم : در موقع تغییرات دقت کنید که چه بخشی را تغییر می دهید تا در صورتی که خواستید آن تغییرات را به حالت اول باز گردانید دچار مشکل نشوید


متن فوق توسط: هادی غلامی نوشته شده است| نظرات دیگران ( نظر)

درباره خودم
ترفندهای آموزشی امیر
هادی غلامی
سخن مدیر وبلاگ: این وبلاگ یک وب سایت آموزشی بوده و فقط با هدف افزایش سطح آگاهی عزیزانی که طالب پیشرفت هستند در حال فعالیت است . امیدواریم تاکنون توانسته باشم رضایت شما را کسب کنم. آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه ی شما عزیزان را داریم . "دوستان عزیز نظر از یادتون نره"
لوگوی من
ترفندهای آموزشی امیر
اشتراک در خبرنامه